Veilig en voorbereid op vakantie

We houden de ontwikkelingen van het Coronavirus nauwlettend in de gaten. We volgen op dit moment het landelijk beleid, het RIVM en de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken op. Meer informatie over de maatregelen in Frankrijk kun je hier lezen en meer informatie over de maatregelen in Nederland kun je hier lezen.

In de onderstaande categorieën vind je de meest gestelde vragen over jouw bestemming en het Coronavirus. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via info@siblu.nl of 010 - 3031820.

Veelgestelde vragen over het Coronavirus en jouw reis

Wat gebeurt er als er een negatief reisadvies wordt afgegeven voor mijn vakantiebestemming?

Siblu Vakantieparken volgt de ontwikkelingen van het Coronavirus nauwlettend. We volgen op dit moment het landelijk beleid, het RIVM en de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken op. Heb je een bestaande reservering op één van onze vakantieparken en is het niet mogelijk om op onze camping te verblijven, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op om de mogelijkheden met je te bespreken. 

Houd er rekening mee dat een reisadvies altijd geldt voor een bepaalde periode. Een negatief reisadvies heeft dus betrekking op reizen binnen die periode. 

Wat kan ik doen als ik niet meer naar mijn vakantiebestemming wil reizen?

Heb je een vakantie gepland staan naar onze Franse of Nederlandse vakantieparken? Dan zal jouw vakantie doorgaan tot nader bericht. Dit betekent dat als je besluit je vakantie te wijzigen of te annuleren dit volgens de algemene voorwaarden gaat.

Kun of mag je niet reizen door een besmetting, reisverbod of omdat het geboekte vakantiepark gesloten is, bekijk dan hier onze COVID-19 garanties.

 

Kan ik mijn reis wijzigen?

Kun of mag je niet reizen door een besmetting, reisverbod of omdat het geboekte vakantiepark gesloten is, bekijk dan hier onze COVID-19 garanties.

Wil je reis wijzigen om andere redenen? Dan bedragen de kosten voor deze wijziging € 35. Wel dien je het verschil te betalen als de kosten voor de nieuwe reis hoger zijn dan jouw oorspronkelijke boeking. Indien de kosten voor de nieuwe reis lager zijn dan de oorspronkelijke boeking dan wordt dit verschil gerestitueerd (tot 42 dagen voor aankomst).

Wat gebeurt er als blijkt dat ik het Coronavirus heb en hierdoor niet op vakantie kan?

Indien één van de deelnemers van het reisgezelschap een COVID-19 besmetting heeft opgelopen binnen 7 dagen voor aankomst op ons vakantiepark, dan bieden wij je de mogelijkheid om eenmalig gratis te wijzigen of wij betalen je de gehele reissom terug. Schriftelijk bewijs is noodzakelijk. Bekijk hier onze COVID-19 garanties.

Wat gebeurt er als ik tijdens mijn verblijf op een Siblu camping symptomen van het Coronavirus krijg?

Als je tijdens je verblijf op een Siblu camping symptomen zoals koorts of luchtwegklachten (denk aan hoesten of kortademigheid) begint te vertonen, ga dan niet direct naar de receptie van de camping  Blijf in je accommodatie en vermijd contact met mensen om je heen.

Ben je in Frankrijk?
Neem contact op met de receptie of bel nummer: 15 (ambulance) 

Ben je in Nederland?
Maak direct een afspraak voor een Coronatest of bel jouw huisarts.

Blijf in je accommodatie tot de uitslag van de test bekend is en ontvang geen bezoek. Hebben jouw medereizigers ook klachten? Dan dienen zij zich ook te laten testen. Ben je negatief getest dan mag je weer naar buiten. Indien je positief getest wordt op COVID-19 ga dan in quarantaine. We willen je vragen om op dat moment telefonisch contact op te nemen met de receptie van de camping. 

Wat gebeurt er als er iemand anders op de camping positief getest is op het virus?

We doen er alles aan om maatregelen te nemen en op dit moment iedereen op onze campings maximale hygiëne en veiligheid te bieden, inclusief grondige schoonmaak van alle faciliteiten en accommodaties en het aanmoedigen van naleving van de hygiëne aanbevelingen van de overheid. 

Indien er iemand anders op de camping tijdens jouw verblijf positief getest wordt op het COVID-19, worden de relevante autoriteiten op de hoogte gebracht en worden alle nodige stappen ondernemen om de veiligheid van onze gasten en personeel te garanderen. Je wordt uiteraard op de hoogte gebracht en gehouden wanneer er zich een dergelijke situatie voordoet.

Zijn er nog andere maatregelen die ik kan nemen?

We raden je aan om de ontwikkelingen van het Coronavirus en de adviezen van o.a. het RIVM en het Ministerie van Buitenlandse Zaken nauwlettend te volgen. We raden je ook aan om verzekerd op reis te gaan, door middel van het afsluiten van een reis- en annuleringsverzekering.

Algemene informatie over de Coronamaatregelen in Frankrijk

Is het mogelijk om naar Frankrijk te reizen?

Het Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft momenteel een code groen afgegeven voor reizen naar Frankrijk. Je kunt naar Frankrijk reizen met een Coronabewijs (DCC) in het Frans 'pass sanitaire' of het gele boekje (niet nodig voor kinderen jonger dan 12 jaar). Bij een reis met het vliegtuig dien je een ingevulde European Digital Passenger Locator Form (EU-PLF) mee te nemen.

Op de terugreis naar Nederland hoef je geen Coronabewijs te laten zien en je hoeft niet in quarantaine bij thuiskomst.

Door de snelle ontwikkelingen kunnen de reisvoorwaarden voor Frankrijk veranderen. Wij vragen je daarom om de laatste reisinformatie op te zoeken bij de Rijksoverheid.

 

Is het dragen van een mondkapje verplicht?

Het dragen van een mondkapje is verplicht in het vliegtuig, openbaar vervoer, zorginstellingen en ziekenhuizen in Frankrijk vanaf 6 jaar. Op andere plekken is een mondkapje niet meer verplicht. Over het algemeen wordt wel aangeraden om mondkapjes te dragen op alle plekken waar de afstand niet goed kan worden gehandhaafd.

Is het toegestaan om met meerdere huishoudens in een accommodatie te verblijven?

Ja, dit is toegestaan.

Zijn alle faciliteiten geopend?

Alle faciliteiten en activiteiten zijn geopend.

Ook zwembaden zijn geopend. Bij de ingang zal weergeven worden hoeveel personen er maximaal zijn toegestaan. Het personeel zal hierop toezien. Verder zijn ook alle glijbanen, peuterbaden en buitenbubbelbaden geopend. Bubbelbaden die zich binnen bevinden zijn gesloten. 

Algemene informatie over de Coronamaatregelen in Nederland

Is het mogelijk om binnen Nederland te reizen?

Ja, het is toegestaan om in Nederland te reizen/op vakantie gaan. 

Is het dragen van een mondkapje verplicht?

Het dragen van mondkapjes is op de luchthaven en in het vliegtuig verplicht.

Is het toegestaan om met meerdere huishoudens in een accommodatie te verblijven?

Ja, dat is mogelijk.

Zijn alle faciliteiten geopend?

Alle faciliteiten en activiteiten zijn geopend zonder restricties.

Hygiëne

Welke hygiënemaatregelen hanteren de Siblu campings?

Siblu zorgt ervoor dat je veilig op vakantie kunt gaan door de volgende maatregelen te nemen:

  • De accommodatie blijft zo lang mogelijk vrij voor jouw aankomst zodat deze optimaal schoongemaakt en geventileerd kan worden.
  • De accommodaties worden volledig gedesinfecteerd. Veel gebruikte plekken in de accommodaties worden gronding schoongemaakt (deurklinken, harde oppervlakken, badkamer, keuken, apparaten, etc.).
  • Gehuurd bedlinnen en handdoeken worden in een beschermend folie afgeleverd.
  • Publieke ruimtes worden ook regelmatig schoongemaakt. Veel gebruikte plekken (deurklinken, toiletten, harde oppervlakken) zullen vaker en grondiger worden schoongemaakt.